söndag 1 oktober 2023

Den kulsprutepratande mannen i den röda kepsen

Genom den norska bokbloggen Betraktninger ~ tanker om bøker kan vi även denna söndag bjuda på och ta del av smakbitar ur böckerna vi läser eller har läst. Med detta utbyte kan vi ge och få bra boktips.


Läser Holly av Stephen King. Sidan 54-55:

"Holly skriver sin e-postadress på en Post-it-lapp. "Är ni gift, mrs Dahl?"
Dahl klistrar lappen på insidan av sitt mobilfodral. "Börjar du inte kalla mig Penny så skriker jag kanske högt."
"Javisst, Penny", säger Holly, delvis därför att hon misstänker att hennes nya klient faktiskt kanske kan göra det.
"Skild. Herbert och jag avslutade vårt förhållande för tre år sedan. Delvis på grund av politiska motsättningar - han tolererade inte ett ont ord om Trump - men det fanns gott om andra skäl också."
"Hur fick det Bonnie att känna sig?"
"Hon hanterade det på ett mycket vuxet sätt. Och varför skulle hon inte det? Hon var vuxen. Tjugoett. Och första gången Herbie kom hem med en sådan där MAGA-keps på sig skrattade hon faktiskt åt honom. Han blev ... ja ... missnöjd."
Här är ännu en relation som frusits ner av den kulsprutepratande mannen i den röda kepsen. Det är varken ödet eller någon slump."



Den här var fin, hoppas de återupplivar något liknande och uppdaterat Trump-bekämpande inför deras presidentval 2024:


6 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Det var längesen jag läste något av King.
    Den kulsprutepratande mannen i den röda kepsen var en bra beskrivning.

    SvaraRadera
  2. inte läst King än, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  3. King känner jag så klart till men inte den här boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Intressant smakbit, jag blev nyfiken.

    SvaraRadera
  5. haha, härlig låt! King var det ett tag sedan jag läste nu, undrar om denna är ny, bäst att kolla. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  6. Denna ska jag önska mig i julklapp 😊

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!