lördag 6 april 2024

Just nu



Kulturkollo har en nystart av "Just nu", något som varit tradition första lördagen i månaden. Har aldrig själv deltagit, men tänker att det vore idé att hoppa på tåget nu när mitt intresse för att hålla igång bokbloggen verkar vara i avtagande, och det får ju inte hända!

Det går alltså ut på att fylla i fortsättning på nedanstående:

"Just nu läser jag" … Station elvaDen empatiska hunden, Äldre dam med mörka hemligheter och En tid för krig.

"Just nu lyssnar jag på" … (detta får jag lov att hoppa över tyvärr)

"Just nu tittar jag på" … History Channel, History Channel 2, tyvärr inte längre Discovery Science, den kanalen plockade eländiga Allente bort bara sådär i onsdags. Även History Channel och H2 kommer de att plocka bort i maj. Konstigt att de inte håller det avtal man ingick med dem. Företagen tycks göra lite som de vill, avtalen ska bara fullföljas av kunderna inte av företagen? De där tre tv-kanalerna är i stort sett det enda jag tittat på senaste tiden, förutom youtube (Riks, Henrik Jönsson och Världen idag).

"Just nu längtar jag efter" … våren och värmen! Återigen snöat på morgonen. Gråkallt. Längtar efter långpromenader i vårvärme med den empatiska hunden.😁

"Just nu njuter jag av" … att återigen läsa en nyhetstidning i papper, älskar reklamfria Epoch Times. Tycks ytterst ovanligt med nyhetsförmedlare utan en agenda och politisk påverkan numera, men nu har jag hittat den! En tidning som förr i tiden, som försöker rapportera sanningen utan en massa fake, vinkling, svartmålning, drev och uthängningar av folk. Mycket trevligt sätt att ta del av vad som händer, då jag nu helt skippat public service och tv4.



4 kommentarer:

  1. Media som rapporterar utan agenda är ju verkligen något man behöver i dessa tider!

    SvaraRadera
  2. Visst längtar man efter vårvärme!

    SvaraRadera
  3. Station Elva tyckte jag om!

    SvaraRadera
  4. +1 på Station Elva. Netflix-serien var också bra.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!