söndag 8 oktober 2023

På jakt efter mening

 

"De saknade moral och utan moral har du ingen motivation och när du inte har någon motivation så förlorar även den bäst utrustade armén."


Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord Veckans mening. Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp. Meningen kan vara humoristisk, tänkvärd, träffsäker eller vadsomhelst.

Missade att Veckans mening fortsätter, var inte helt säker. Men klart jag vill bidra. Idag börjar älgjakten i Stockholms län, själv är jag på jakt efter mening. Min utvalda ovan kommer från Mörkret under isen av Morten Hesseldahl. Kanske kan den skänka oss lite ljus och hopp i dessa mörka tider med så mycket ondska. Ryssland kommer att förlora. Palestina kommer att förlora.

Vad håller på att hända med mänskligheten?

Hur mörkt det än blir, och hur ondskefulla människor än är, ska jag trotsa genom att alltid försöka se (och dela med mig av) det vackra i livet. Jordärtskockan blommar på höstkanten:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!