måndag 16 oktober 2023

Spökigt för 9-12 år

Bokbloggen Mias bokhörna har en måndagsutmaning som kallas Boktriss. Hoppa in i alfabetet och ge dina böcker extra uppmärksamhet! En ny bokstav för varje vecka och vår uppgift är att tipsa om: 1. En bok där författarnamnet (för- eller efternamn) börjar med den aktuella bokstaven, 2. En bok där titeln börjar på bokstaven, 3. En bok där det finns något på omslaget som börjar på bokstaven.

Veckans bokstav är S (valde den här gången bara böcker för åldersgrupp 9-12 år):

Författarnamn: Tobias Söderlund, med bokserien Spökkameran (Prästgårdens hemlighetLjusklotets mysterium och Slottsruinens förbannelse).

På bokomslag: SpökflickaFlickan på tavlan av Rebecka Åhlund.


5 kommentarer:

  1. det blev lite stökigt för mig med

    SvaraRadera
  2. har inte läst någon av dina tre. men jag känner igen titeln om spökplatserna i Sverige och författarnamnet Rebecka Åhlund

    SvaraRadera
  3. Spökflickan ser läskig ut. Men jag brukar läsa läskiga barnböcker det klarar jag av men ej vuxenböcker.

    SvaraRadera
  4. Flickan på tavlan har ett lite skrämmande omslag.

    SvaraRadera
  5. Oj nu börjar jag nästan tro på spöken - de verkar ju finnas!!!!!!!

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!