tisdag 12 mars 2024

Mmm...

Dags för Tisdagstrion, som arrangeras av bloggen Ugglan & Boken. Uppgiften är den här gången att tipsa om tre böcker med titlar som börjar på bokstaven M. Temat får vi tolka på valfritt sätt, lämna sen en länk till ditt inlägg här och surfa runt bland alla utmärkta boktips!


Mördarkommandot av Anders Jallai. Thriller som bygger på fallet Cats Falck, den vapen- och tekniksmuggling hon var på spåren innan hon försvann tillsammans med väninnan Lena Gräns.

Mörkrets hjärta av Joseph Conrad. Spännande och kuslig äventyrsberättelse.

Mannen i det höga slottet av Philip K Dick. En dubbelt kontrafaktisk historia där Tyskland och Japan gått segrande ur andra världskriget. I det ockuperade Amerika präglas kulturen av det japanska väster om Mississippi där japaner styr, och i öster är landet ockuperat av tyska nazister.




6 kommentarer:

  1. Mörkrets hjärta har jag läst, men de två andra känner jag inte till.

    SvaraRadera
  2. Conrad har jag läst, boken passar bra här.

    SvaraRadera
  3. Mörkrets hjärta har jag oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  4. Mörkrets hjärta har jag läst. Tack för tips m de andra två.

    SvaraRadera
  5. Mörkrets hjärta känner jag till men har inte läst.

    SvaraRadera
  6. Mörkrets hjärta hade jag som kurslitteratur i Lund för många år sedan - minns att den verkligen gjorde intryck!

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!