tisdag 5 mars 2024

Kvistig tisdagstrio!



Oj så länge sedan jag var med på Tisdagstrion (nästan ett helt år sedan!), som fortfarande arrangeras stilsäkert av bloggen Ugglan & Boken. Tror jag återupptar detta nöje idag. Uppgiften är den här gången att tipsa om tre böcker för temat "Kvist eller gren i författarens efternamn". Temat får vi tolka på valfritt sätt, lämna sen en länk till ditt inlägg här och surfa runt bland alla utmärkta boktips!

Vänligheten av John Ajvide Lindqvist (nästan kvist)

Gileads döttrar av Margaret Atwood (trä finns i kvist och gren)

Krafttider (novell) av Jenny Green (gren med långt e eller så kan den ju vara grön)





11 kommentarer:

  1. Haha Atwood var smart.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja, man kan tro på lite olika vis här i livet! :D

      Radera
  3. Ajvide är en stor favorit, men jag har ännu inte läst hans nyare böcker. Än.

    SvaraRadera
  4. Vänligheten och Gileads döttrar vill jag läsa.

    SvaraRadera
  5. Man får ta till lite långsökta lösningar ibland, och leder de till Gileads döttrar så är det ju utmärkt.

    SvaraRadera
  6. Har5 inte läst någon av de här böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Kul med Atwood-lösningen! Vänligheten gillade jag!

    SvaraRadera
  8. Anonym12 mars

    Green blir jag nyfiken på! Atwood och Ajvide gillar jag / bokologen

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!