torsdag 21 mars 2024

Utmaning innan Påskläsutmaning

 



Dags för Helgfrågan i Mias bokhörna. Denna gång med frågan:


"Påskläsutmaningen börjar nästa vecka. Ska du vara med?"


Jomen såklart. Blir någon tur till biblioteket innan dess, så än kan jag inte skriva vilka böcker det kommer att bli, beror på vad jag hittar där bland bibliotekshyllorna. De har möblerat om och sorterat om böckerna hit och dit så det blivit en enerverande utmaning att hitta vad man söker. En genre kan stå på flera olika ställen, total förvirring. Varför inte bara ha all vuxen skönlitteratur från A till Ö, och all barn- och ungdom skönlitteratur från A till Ö? Är det för enkelt? Kanske någon bibliotekarie läser detta och kan förklara vitsen med detta nya sammelsurium som säkert förekommer på fler bibliotek i vårt avlånga land?

Mia frågar också om vi har pyntat och fixat till påsk? Men där får svaret bli nej, inte mycket än, bara slängt in en memma i frysen och plockat in ett björkris i vatten så det kommer att grönska vackert till påsktiden. Julgranskulorna fick 2023 gå i varmt guld och rött, så påskfjädrarna 2024 ska få vara i svalt vitt och blått, det blir nog fint.


4 kommentarer:

  1. Jag hoppar alla utmaningar i år, har fullt upp med min gigantiska backlog av läsning och recensioner. Pyntar numera minimalt, om ens alls, till högtiderna.

    SvaraRadera
  2. brukar ha ett stort påskris på altanen i sommarhuset. kanske någon liten påskkyckling på påskbordet som har en gul duk. inga påskläsningsutmaningar för mig. blir matt bara jag tänker på det

    SvaraRadera
  3. Oh, memma, det gillar inte jag. Men en av sönerna gillar så vi brukar ha lite.

    SvaraRadera
  4. Jag ska ta fram lite imorgon

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!