lördag 30 mars 2024

Tomt, inte ett spår

 


"Rummet innanför var lika tomt som en medelbegåvad politikers hjärna."


Mening ur Det tionde attentatet av Mats Svensson. Boken är visserligen utläst och meningen hör till sista sidan (som lämnar öppet mot en kuslig fortsättning), och egentligen hade jag tänkt att hoppa över Veckans mening idag, men så läste jag nu när jag kom hem om något som liknade ett aprilskämt i förtid, Fredrik Reinfeldts flirt med huliganer, genom att öppna för "legal användning av pyroteknik" på fotbollsarenorna. Inte för att jag bryr mig det minsta om fotboll, men tyckte det lät riktigt ordentligt tokigt. Och ja, den där meningen ovan... den är nog inte så långsökt ändå.


Varje lördag bloggen Mina skrivna ord Veckans mening. Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp. Meningen kan vara humoristisk, tänkvärd, träffsäker eller vadsomhelst.


Ikväll har vi tranor på besök här utanför:



4 kommentarer:

  1. Som före detta kommunpolitiker håller jag nog inte med, men jag tycker det var en intressant formulerad mening ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det nog de tanklösa som vurpar rejält ibland och förstör för helheten, både på riks- och lokalfronten, oavsett nivå av begåvning. Politikerföraktet kan blossa upp emellanåt. Ibland undrar jag om politikers tanklösa vurpor är högst medvetna och beror på något annat som vi inte får se... utpressning, hot, vänskapskorruption eller liknande. För ibland är det bara för mycket dumheter de hittar på, dumheter som får förödande konsekvenser.

      Radera
  2. helstolligt med pyroteknik över huvud taget i samband med fotboll! vad menar Reinfeldt? fotboll kan vara roligt ibland när det spelas stora matcher. fin tranbild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det vansinnigt! Ingen pyroteknik är väl dessutom ofarlig. Varför ta parti för de som vill förstöra, ställa till kaos och riskera att skada andra människor? Så många frågor!

      Radera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!