lördag 20 januari 2024

Sverige sticker ut

 


"Enligt en rapport från Europol sticker Sverige ut som det land i Norden där kokainbeslagen ökat mest under senare år."


Mening (som med senaste avslöjandet om kokainspår i riksdagen kan generera allehanda gliringar, allt emedan politikerföraktet får sig en ytterligare skjuts!) ur Klanerna : den systemhotande brottsligheten av Jan Persson och Johannes Wahlström. Den här boken hade jag reserverat på biblioteket innan beslutet att satsa på boklig verklighetsflykt (verkligheten börjar bli för läskig!), så var ju tvungen att läsa lite grann i den i varje fall, fast det jag läst så här långt är alltför skrämmande.



Varje lördag bloggen Mina skrivna ord Veckans mening. Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp. Meningen kan vara humoristisk, tänkvärd, träffsäker eller vadsomhelst.


2 kommentarer:

  1. Det är faktiskt sorgligt, det som händer runtomkring oss. Måste nu våra riksdagsmän snorta kokain också? Utan minsta tanke på vilken illegal verksamhet de stöder och göder!

    SvaraRadera
  2. Jag snattade inte ens när jag var barn, fastän det nog var många som gjorde det. Så det vore helt emot min natur att snorta kokain.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!