tisdag 24 januari 2023

Tisdagstrion: Böcker som utspelar sig under olika århundraden



Häng med på Tisdagstrion arrangerad av bloggen Ugglan & Boken. Den här veckan är uppgiften att tipsa om tre böcker för temat "Böcker som utspelar sig under olika århundraden (ett århundrade i varje bok)". Temat får vi tolka på valfritt sätt, lämna sen en länk till ditt inlägg här och surfa runt bland alla utmärkta boktips!


1800 (någon gång då, tror jag), 1900 (här vet jag mer exakt 1984), tidigt 2100-tal:


Jorden runt på 80 dagar

I rikets tjänst

Nomadplaneten

🌚

8 kommentarer:

  1. Jorden runt på 80 dagar vill jag läsa - har inte gjort det ännu, endast sett filmatiseringar

    SvaraRadera
  2. Jorden runt har jag läst och sett på tv, men ska ta en omläsning snart

    SvaraRadera
  3. har bara läst Jorden runt på 80 dagar. Tack för tipsen om de andra två.

    SvaraRadera
  4. Nomadplaneten har jag ju läst och just i dag ska jag faktiskt börja läsa hans andra bok 🙂

    SvaraRadera
  5. Jorden runt på 80 dagar har jag läst, men gräsligt länge sedan. Inte de andra två. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Kul att du tog dig framåt i århundradena också! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Tror jag hade en barnvariant av Vernes när jag var liten men minns inte om jag läste den.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!