torsdag 12 januari 2023

Omläsning

Dags för Helgfrågan v. 2 i Mias bokhörna. Denna gång med frågan:


"Läser du om böcker? Gärna ett exempel."


Antar att man då menar böcker som blivit lästa en andra gång rakt igenom, från början till slut. Då skulle jag kunna nämna några King-böcker som nyutgåvor i storpocket. Även några klassiker. Celia Rees ungdomsbok Häxa ganska nyligen, den hade jag alltså läst tidigare. Så, ja, jag läser om böcker. Men inte ofta.

Storpocket 2015:

Tidigare uppdelad på två pocketböcker 1983: Sommardåd (med berättelserna Vårbedrift och Sommardåd) och 1984: Vinterverk (med berättelserna Höstgärning och Vinterverk). Höstgärning (The Body) blev Stand By Me som film. Läste dessa första gången på den tiden, så det blev ca 30 år emellan. Var storkonsument av King-böcker på 80-talet.😊


6 kommentarer:

  1. blir lite nyfiken på dessa

    SvaraRadera
  2. tänker ta mig an En saga

    SvaraRadera
  3. Går det 30 år mellan läsningarna blir det nog som att möta en ny bok, misstänker jag.

    SvaraRadera
  4. Det finns böcker som jag funderat på att läsa om, men det är inte ofta det händer.

    SvaraRadera
  5. Läser inte mycket av King, men Knackarna har jag faktiskt läst två gånger.

    SvaraRadera
  6. Ja King är böcker man kan läsa om, jag läste om Lida för ett tag sedan

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!