fredag 3 november 2023

La Brea

La Brea (2021), tv-serie, säsong 1 och 2. Amerikansk tv-serie filmad i Australien.

Kategori: Science fiction, drama, mysteriefilm

Beskrivning:

"När ett enormt slukhål på ett mystiskt sätt öppnas i Los Angeles slits en familj itu. De måste nu arbeta för att överleva och hitta en väg hem igen, medan resten av världen försöker förstå vad som hänt."

Filmens längd: 1 tim. 40 min.

Åldersgräns: 15 år.


Säsong 1: 10 avsnitt à 41 min.

Säsong 2: 14 avsnitt à 40 min.

Vad jag förstår så skall en tredje säsong med 6 avsnitt komma. Men inte helt säker. Borde vara så, säsong 2 avslutas väldigt abrupt mitt i stor plötslig dramatik. Hursomhelst är det en rätt underhållande historia med annorlunda idéer om hollow earth och tidsresor. Katastrofen leder vidare i något väldigt mystiskt, en ovanlig överlevnadssituation tar vid i en farlig och gåtfull värld. Huvudkaraktärerna - i centrum ett frånskilt par med två tonåriga barn - kämpar och trasslar sig fram genom relationsförvecklingar och problemlösningar, ständigt nya utmaningar. Fantasifull mix av slukhål, portaler, tidsresor och udda idéer om människan i ett fjärran förflutet. Lättkonsumerat och spännande, långtifrån trovärdigt, väldigt mycket osannolikheter, men det roade positivt absolut mer än det störde negativt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!