fredag 28 januari 2022

Allt jag inte fattar på en fredag

 


Nu fattar jag : boken som hjälper dig förstå vår digitala samtid och framtid (2021-10-21) av Henric Smolak och Christian Von Essen. Än så länge läst (och fattat) kapitel 8: "Sociala medier och digitala plattformar". Spännande. Lite internetnostalgi också... Passagen, ICQ, AltaVista, o.s.v. ... minns ni?

Tänk att Twitter, som funnits sedan 2006, hade mindre än 200 miljoner dagliga användare under första kvartalet 2021. Medan Facebook, som funnits lika länge, hade 1,8 miljarder(!) dagliga användare 2021.

En annan sak som jag inte riktigt kan fatta just nu är det här med LO:s miljoner till Socialdemokraterna. Är visserligen inte längre medlem i Svenska kommunalarbetareförbundet, men var ju det under många år. Om man blir irriterad nu, hur skulle det då inte kännas om man fortfarande var medlem? Finns det någon bok som hjälper en att förstå sånt också, när man inte fattar?

Och så förstår jag verkligen inte Eric Clapton (som jag alltid förknippar med "Tears in Heaven"), som på allvar tror att folk som vaccinerat sig mot Covid-19 är under hypnos (https://www.aftonbladet.se/a/qWEMvm). Nä, det fattar jag inte heller... fast det kanske beror på att jag är trippelhypnotiserad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!