lördag 26 juni 2021

Veckans mening: Kolmörkt, torrt, vått, kallt, och sen gå i ide



 

"Innan man visste ordet av var det kolmörkt om nätterna och kräftskivor och sedan kom den torra september, de våta och kalla oktober och november, och sedan borde man gå i ide."


Vad som komma skall.

Endast ett par kapitel kvar att läsa i Chimärerna av KG Johansson. Varifrån denna veckas mening selekterats med någorlunda precision.


Något helt annat. Nu när jag ändå tittat in här på bloggen denna midsommardags förmiddag (återkommer med Maigret någon gång i eftermiddag) bör väl uppdateras lite om den där rapporten som så många (mer eller mindre populärvetenskapligt konsumerande) väntat på. Journalisten Fouad Youcefi sammanfattar det bra på Twitter: "Totalt 143 flygande objekt som siktats sedan 2004 har inte kunnat förklaras, och USA:s myndigheter utesluter inte att det rör sig om utomjordingar." Se där. Så var det med den saken. Blir det skjuts på science fiction-litteraturen nu?☺


Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord "Veckans mening". Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp och tänka till (humoristisk, allvarlig eller vadsomhelst).



Fler meningar finns här



4 kommentarer:

  1. Årstidsväxling i bra koncentrat!!! Själv funderar jag på att köpa en lott.
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2021/06/veckans-mening-om-att-vinna-pengar.html

    SvaraRadera
  2. Ha ha, påminner lite om min väninnas uppgivna sammanfattning i vår ungdom; jag är smått imponerad av hennes mogna analys av Livet :) 'Först kommer vinterdepressionen, sedan kommer vårdepressionen, sedan är det sommarångesten och så kommer hösten, med regn och rusk.'

    SvaraRadera
  3. Jag tror på utomjordingar när jag ser dem. Känns konstigt om de skulle färdas många ljusår och sedan inte landa och presentera sig.

    SvaraRadera
  4. ja, en kanske skulle köpa en lott? eller gå i ide? eller båda delarna. utan att passera Gå

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!