tisdag 16 april 2024

Nedslag i det skrämmande och obegripliga nuet


Jisses, vad har hänt med Malmö? Ser ju inte ut att vara Sverige längre. Jag hänger verkligen inte med i den snabba islamiseringsprocessen som ser ut att vara på agendan här numera. Idag är arabiska det näst största modersmålet i Sverige (förut var ju finska det näst största, så inte längre alltså). Arabiska talas av ca 400.000 personer i vårt land. Hur blev det så? Arabiska talas främst i Mellanöstern och i Nordafrika och är även ett "heligt språk" för världens muslimer.


Arabisk hantering enligt en sjuksköterska i Sverige år 2024?:

Och så fick jag en enkät med posten, slumpvis utvald var jag tydligen för att svara på denna med frågor om trygghet i det område jag bor i. Frågorna var ställda som om man bodde i en stad... och då blir det konstigt när man inte bor i en stad utan helt ute på lantliga vischan. Men okej, jag började kryssa i rutorna ändå, tills jag kom till slutet, där det såg ut såhär:


"Annat"??? Vaddå "Annat"? Seriefigur? Eller vad? Den här kvinnan rev i varje fall enkäten itu och kasta in den i kaminens brasa denna kyliga dag i april (som kom med lite kornsnö i luften). Det borde verkligen få vara nog med dumheter snart. Varifrån kommer allt trams? Och varför måste vi tiga och acceptera alla "woke"-dumheter, all denna pro-palestinska antisemitism, all islamisering och muslimsk radikalisering som även skall sponsras med skattemedel... De största svenska förlagen, svenska stora mediehus, tv4 och svt gör verkligen vad de kan för att ge stjärnglans åt muslimska kvinnor med hijab, så muslimer tvingar sina döttrar att radikaliseras för att få ett kändisskap i statligt finansierad bidragsmedia (allt medan kvinnor i Iran kämpar sig till döds för att slippa radikalisering genom att vägra kvinnoförtryckande slöja)? Varför måste vi stillatigande tvingas acceptera allt det här? För att slippa bli slaktade av araber när de omger "från alla håll och kanter"?

Nä, nu får det vara nog. Jag blir rädd, gång på gång. Plockar upp en bok för lite verklighetsflykt. Tack och lov för böcker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!