tisdag 2 juli 2024

Tisdagstrion: Bästa läsningen under första halvåret 2024

 Dags för Tisdagstrion, som arrangeras av bloggen Ugglan & Boken. Temat den här gången är: "Bästa läsningen under första halvåret 2024". Tolka temat på valfritt sätt, lämna sen en länk till ditt inlägg här och surfa runt bland boktipsen.

Min bästa läsning under första halvan av 2024:

Lång väg hem : Mina 25 år i sekten, Mariette Lindstein

Där stormen är, Joakim Lamotte

Grupp 61, Anders Jallai


(Och titlarna länkar som vanligt till recensioner och omdömen här på bloggen, för den som vill veta mer)


9 kommentarer:

  1. Så Lindstein har skrivit en bok om sig själv. Kanske dags att läsa den. En varierad trio hos dig.

    SvaraRadera
  2. sett dokumentärer om sekter, vill inte läsa, läskigt.

    SvaraRadera
  3. Böcker om uppbrott från sekter blir ofta spännande - tänker exvis "Allt jag fick lära mig". Har nåt emot Lamotte men jag vet egentligen varken vad eller varför???? har inte läst honom, så det handlar om fördomar!

    SvaraRadera
  4. Anonym02 juli

    Tack för tipset om Lång väg hem! Skriver upp den / Maria Bokologen

    SvaraRadera
  5. att bryta upp efter tjugofem år verkar imponerande. kräver både mod och styrka. den åker in på den långa TBR - listan

    SvaraRadera
  6. Funderar på om jag eventuellt skulle klara att lyssna på Lång väg hem. På något sätt så passar biografier bra som lyssning 🙂

    SvaraRadera
  7. Både Mariette Lindsteins och Anders Jallais bok verkar intressanta.

    SvaraRadera
  8. Sekter gillar jag inte.

    SvaraRadera
  9. Tack för tipsen.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!