lördag 20 juli 2024

Snålt folk enligt en slaktare

"När människor som har råd att leva som kungar aldrig har en ryggbiff innanför sin dörr, då är det illa."


Charlotte Riddell in 1875
Charlotte Riddell (1832-1906)
Elliott & Fry photograph,
by courtesy of Jennifer Carnell
,
Public domain, via Wikimedia Commons
Nu var det ju nämnt att det inte skulle bli någon brittsommar för mig, men så tycks det bli ändå. Meningen ovan hämtas från Charlotte Riddells Kusliga historier, novellen heter Valnötshuset, och vi befinner oss i London.


Varje lördag bloggen Mina skrivna ord Veckans mening. Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp. Meningen kan vara humoristisk, tänkvärd, träffsäker eller vadsomhelst.


2 kommentarer:

  1. Något som är tragiskt är att politiker, myndigheter och media har lyft fram de värsta muslimerna som något slags förebild. De får representera islam och när unga muslimer bränner bilar i förorterna så är det på något vis synd om dem. Men de som då verkligen drabbas är de vettiga muslimer, som går upp tidigt varje dag för att ta sig till jobbet och hoppas att inte deras egna eller grannens barn har bränt upp bilen.

    Meningen tyckte jag var rolig på något sätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry, tog bort det jag tidigare skrev i detta blogginlägg och som du här kommenterade kring. Kommer i fortsättningen att placera aktualiteter jag vill skriva om på en separat blogg, bestämt mig för att det passar bättre så. Men visst, meningen var för övrigt ganska kul.

      Radera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!