torsdag 8 februari 2024

Omläsning och bokrea




Dags för Helgfrågan i Mias bokhörna. Denna gång med frågan (+ extrafråga):


"Vilken bok skulle du vilja läsa om igen för första gången, och varför?" "Bonusfråga: Har du kollat in Bokrean?"


En klassiker i sådana fall, närmast tänkbart vore Nitton åttiofyra: 1984 av George Orwell. Läste den faktiskt för första gången så sent som 2016. Tror jag skulle kunna läsa in mer i den nu än vad jag gjorde då.

Och visst har jag kollat bokrean, många av de bra biografier och fackböcker jag läst fanns med bland nätbokhandlarnas reaböcker, och dessa vill man såklart rekommendera. Själv handlar jag inte över nätet, handlar inte böcker ö.h.t., lånar istället. Men skulle det mot förmodan ändå bli något köpt så kan jag ännu inte veta vilka reaböcker som kommer att finnas tillgängliga på t.ex. Ica, det är för tidigt att få veta vilka böcker det blir. Den här bilden avslöjar ju inte så värst mycket.


4 kommentarer:

  1. Ja men den skulle jag kunna tänka mig att läsa om också

    SvaraRadera
  2. läst andra böcker av Orwell

    SvaraRadera
  3. jag skulle nog få ut mycket mer av 1984 nu än när jag läste för länge sedan. men det är ingen jag skulle jag skulle vilja för-första-gången läsa-om. rean är inte vad den en gång var

    SvaraRadera
  4. 1984 var jag inte så imponerad av, däremot så gillade jag Animal farm mycket bättre.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!