torsdag 1 februari 2024

Bokserier

 Dags för Helgfrågan i Mias bokhörna. Denna gång med frågan:


"Är det någon speciellt serie du fastnat för?"


Det är det. Bokserien om Anton Modin först och främst. Och har precis idag reserverat ett av bibliotekets beställda exemplar som tydligen är på ingång, d.v.s. den senast utkomna delen i serien: Grupp 61. Fjortonde delen i serien. Såhär beskriver författaren själv sin bokserie: Serien om Anton Modin.

I avvaktan på den boken startade jag läsning av en serie (trilogi) av Ramona Fransson, för tidigt att säga vad jag tycker om den. Förutom Grisha-trilogin av Leigh Bardugo, där jag än så länge bara är inne på del två. Första delen var i varje fall ruskigt spännande.


6 kommentarer:

  1. jag läser inte serier så ofta, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Aldrig hört talas om någon av dem, tack det blir tips!

    SvaraRadera
  3. Fröken Christina03 februari

    Bardugos serie har jag faktiskt läst. De två övriga är okända.

    SvaraRadera
  4. Grisha serien har jag läst del 1 men serien om Anton Modin låter spännande men jag är rädd för att det är för mycket politik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget att vara rädd för.

      Radera
  5. Har inte läst serierna som du nämner, men nyfiken på dem är jag allt.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!