torsdag 6 juni 2024

Sommarläsning?

Dags för Helgfrågan i Mias bokhörna. Denna gång med frågan:


"Har du lagt upp någon TBR-hög inför sommaren? "


Recensionsexemplaren är givna:


Gästerna
KG Johansson


Lång väg hem : Mina 25 år i sekten
Mariette Lindstein


Slarv
KG Johansson


Sen vill jag fortsätta läsa Rowling, och efter en text om Kafka i senaste veckans Epoch Times fick jag lust att läsa mer Kafka (slukade allt som fanns på stadsbiblioteket förut, men det kan ju hända att det kommit in fler från förlaget Bakhåll sen dess):



Har lagt in Michel Houellebecqs bok Underkastelse på minneslistan, kanske blir den läst i sommar. Sen skulle jag väldigt gärna vilja läsa Silenced av Tommy Robinson, om den hade funnits översatt... och på biblioteket, men där kommer den nog inte att hamna tyvärr, inte ens om den översätts. Men jag har blivit överraskad förut, så vem vet?! Separatismen i Sverige har jag reserverad, vet inte när den dyker upp, kanske i sommar? Författare till den debattboken är Mauricio Rojas, Robert Hannah, Magnus Ranstorp, Maria Wallin, Juno Blom, Sofie Löwenmark och Per Brinkemo. Flera kloka personer alltså!

Tja, hinner jag med allt det där innan hösten så får jag väl vara nöjd.😊


5 kommentarer:

  1. Vilken sekt gäller det? Jehovas Vittnen?

    SvaraRadera
  2. Lite gott och blandat.

    SvaraRadera
  3. Den sekten har jag läst böcker innan om

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!