tisdag 21 juni 2022

Faith Hope Love


 

Tisdagstrions tema: Tro, hopp & kärlek (en av varje)


Tro

Philip K Dicks VALIS handlar till viss del (en ganska stor del) om religiösa spekulationer och teologiskt utforskande, vilket man kan få en föreställning om genom ett litet smakprov.


Hopp

Och så var det då prinsen som närde ett hopp om att få gifta sig med kejsarens dotter: I BOKHYLLAN: Sagan om svinvaktaren (bloggbokhyllan.blogspot.com). Men det blev inte riktigt som han tänkt sig.


Kärlek

Guds begränsning - en bok om kärlek av Lars Björklund.




13 kommentarer:

  1. Älskar HC Andersens sagor!

    SvaraRadera
  2. Än en gång blir jag påmind om att jag ju vill läsa något av Philip K Dick 🙂

    SvaraRadera
  3. Valis låter som en konstig bok.

    SvaraRadera
  4. Kul att du har med HC Andersens saga.

    SvaraRadera
  5. Tack för intressanta tips!

    SvaraRadera
  6. snygg trio! har endast läst sagan

    SvaraRadera
  7. Inte läst dina, men blir plötsligt påmind: visst fanns det en roman som hette "Faith, Hope, Love" och som blev film också? Har för mig att den står i min hylla nånstans. Oläst.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av dessa böcker så dessa var helt nya för mig och jag tackar för nya tips :)

    SvaraRadera
  9. Jag tror nog inte jag läst dina.

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig blandning!

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!