lördag 9 september 2023

Spännande avbrott med syskonskräck

  

"Det blev ett spännande avbrott i mina vanliga rutiner: frukost, kaffe, radio, diska, lunch, radio, kaffe, teve, middag, teve och sedan sova."


Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord Veckans mening. Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp. Meningen kan vara humoristisk, tänkvärd, träffsäker eller vadsomhelst.

Mening ur Fem systrar av Susanna Evert. Annorlunda. Verkligen. Läs! Endast 63 sidor.

"Syskonskräck".

Vad har skrämseleffekt, förutom världshändelserna? Passande fråga tycker jag, nu när dagarna blir kortare och kvällarna mörkare.

Läsa - not so much. Se - riktigt otäckt ibland (youtube-skräck som filmsnutt 2 och 3 i början av denna klarar jag faktiskt inte av att se, så pass illa är det, även om det bara är fejk... och hur kan ett leende vara så otroligt otäckt?). Känslan av skräck kan vara knepig att analysera.


3 kommentarer:

  1. De rutinerna kan verkligen behöva ett avbrott. Lite otäckt omslag.

    SvaraRadera
  2. känner inte till den boken. men jag håller med Robet om att omslaget är ominöst

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!