torsdag 5 september 2024

Favoritförfattare

Dags för Helgfrågan i Mias bokhörna:


"Vilken författare skulle du säga är din favorit och varför?"


Jules Verne såklart! Läst allt jag kommit över och aldrig blivit besviken på något av Jules Verne. Spännande science fiction, vetenskaplig finess, sällsamma äventyr, massor av upptäckarglädje och fantasi. Barnsligt förtjust i den sortens böcker, och barnasinnet har jag fått för mig är giltigt att bevara i en vrå av ens medvetande hela livet. Skulle så gärna vilja samla på mig alla böcker som finns av Jules Verne, om det var möjligt.


4 kommentarer:

  1. Jag har inte läst så jättemycket av Jules Verne, men något. Jorden runt på 80 dagar till exempel.

    SvaraRadera
  2. läst och gillat Jules Verne, tagit paus, men har böcker i bokhyllan!

    SvaraRadera
  3. Vilket intressant val! Har inte läst något av honom sedan tonåren, tror jag. Vore nog spännande att fräscha upp den betkantskapen

    SvaraRadera
  4. Jag läste en hel del av honom i ungdomen. För några år sedan läste jag Från jorden till månen. Minns inte om jag läst den tidigare eller bara trodde att jag gjort det. Jag blev besviken när jag insåg att de inte landade på månen.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!