lördag 15 juli 2023

Vasst leende



"Det spända småleendet är som ett ostron - mjölkvitt i kanterna och vasst som en rakkniv."


Sparsamt med läsande för tillfället, men här kommer ändå Monsieur Reynauds vassa leende i Choklad, av Joanne Harris. Första delen i en bokserie ("Choklad-sviten") som jag nu förstått att det är, och i denna ordning:

  1. Choklad
  2. Karamellskorna
  3. I persikoträdets skugga
  4. Smultrontjuven


Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord Veckans mening. Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp. Meningen kan vara humoristisk, tänkvärd, träffsäker eller vadsomhelst.



3 kommentarer:

  1. Choklad har jag läst. Jag gillade den, men den meningen kom jag inte ihåg. Vass var den i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Oj är det en hel serie! Jag har sett Choklad som film, inte läst Harris alls. Bra mening.

    SvaraRadera
  3. har sett Choklad men inte läst. men den står bestämt i hyllan. jag tror att jag sett leendet

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!