torsdag 20 juli 2023

Småfruset med mystiska tillbehör

Helgfrågan i Mias bokhörna ersätts fr.o.m. varje torsdag mellan v. 28-33 av en sommaredition med en återkommande fråga:


"Tipsa om en bok, en film, ett utflyktsmål, en tv-serie, en teater, en maträtt eller något annat skoj."



1. Frysta vindruvor - bara skölj, plocka av, torka och styckfrys (gärna kärnfria druvor). Äts genomfrusna, blir inte hårda utan är fullt tuggbara.


2. Verklighetens Arkiv X av Clas Svahn (som f.ö. är ordförande i riksorganisationen UFO Sverige, besök hemsidan för uppdateringar om spännande händelser på himlen, förutom ufos då).



3. UFO Sweden, film som finns att se på svt play fram till augusti (skrev om den här på bloggen igår).


7 kommentarer:

  1. tänk att jag såg Arkiv X för väldigt länge sedan med stor behållning trots att det egentligen inte rörde sig om någon favoritgenre. skulle gärna försöka se om.

    SvaraRadera
  2. Frysta vindruvor låter gott!

    SvaraRadera
  3. Frysta vindruvor har jag aldrig provat. Det måste jag testa!

    SvaraRadera
  4. Frysta vindruvor är gott och fryst polly. Felix Herngren skulle komma med en serie om UFO har jag för mig.

    SvaraRadera
  5. Jag ska absolut lägga lite druvor i frysen, har aldrig försökt!

    SvaraRadera
  6. Gott med frysta vindruvor.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!