måndag 2 december 2019

Dagens bokpost: Arkitekterna


Arkitekterna : Noisytrilogin 3
KG Johansson


Japp, idag låg den nedstoppad i min postlåda: Noisytrilogins avslutande del Arkitekterna. Även detta såklart en efterlängtad bok.

Fortsätter bestämt med bokbilder utomhus, perfekta ljuset och skärpan för det idag. Så vad gör väl då lite förkylning, snö, is och minus? Detta att fota böcker med digitalkamera tycks för mig lika begärligt som det är för andra att ta s.k. selfies med smarta telefoner. En är nog lite eljest, men det bjuder jag på.


Kort presentation för Arkitekterna har ni här:

"Några hundra år efter klimatkatastrofen blir stjärnresor möjliga. Med tiotals koloniserade världar följer ökad levnadsstandard men också problem och kriser. Tre människor spelar viktiga roller för att skapa om samhället: Dave Rossignol kan aldrig glömma den bror han förlorade. Mellow Doux växte upp i ett svältande Afrika och har möjligen orsakat ett underverk. Jacob Marklund drivs av en vilja att göra världen bättre. De tre kommer att bli den nya världens arkitekter."


Och visst, såklart är det här en bok jag börjar läsa på direkten, brukar kunna vara så med den här författarens böcker. Oftast oemotståndliga helt enkelt.


ISBN: 9789178193738


Hjärtligt tack för rec.ex. KG Johansson!


2 kommentarer:

  1. (blixt använder jag sällan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa bilderna blir utomhus. Blixtbilder blir oftast oskarpa med kompaktkamera, man ska kanske ha systemkamera för att lyckas med sådana.

      Radera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!