söndag 12 maj 2019

En smakebit på søndag: Regnmannen

Den här söndagen är det bokbloggen Flukten fra virkeligheten som återigen håller i smakbitarna. Genom dessa små textcitat hämtade från böckerna vi läser blir det bra boktips varje söndag.

Har bara ett par kapitel kvar nu på Jonas Karlssons aktuella trädgårdsberättelse Regnmannen. Så smakbiten plockar jag från det just lästa slutet på kapitel 39, d.v.s. sidan 236:


   – Världen förändras, sa han. Och vi måste förändras med den. Jag har ett jäkligt fräscht uppslag som jag har gått och fnulat på: En kombinerad videodagbok och matlagningsblogg.
   – Spännande, sa Ingemar.
   – Snack plus recept, förklarade Jacques. Jag tänkte kalla den för »Vittnesmålet«. Fattar du? Vittnes-målet. Enkla rätter och en svidande vidräkning med imperialismen.
   De satt en stund tillsammans medan Jacques sög på en klubba. Sedan frågade han om det var okej att bo kvar ett par dagar. Han hade ingen direkt brådska och tyckte att platsen hade skön energi, sa han. Ingemar sa att han fick stanna där så länge han ville.




Så bra! Vilket jag nog kan avgöra nu när blott två kapitel återstår. Den här lilla pärlan får ni ju bara inte missa.

Läs mer info på förlaget här.


Andras smakbitar kan man idag finna här

13 kommentarer:

  1. tyckte denna var så fin... och rolig, tack för smakbiten, trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Jonas Karlsson och jag tror att den här boken kommer att dyka upp som födelsedagspresent :)

    SvaraRadera
  3. Bara på den smakbiten blev jag sugen på att läsa den. :D Har inte läst något av honom förut, men har velat göra det länge. Den här åker upp på listan! :) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Verkar trevlig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Japp, ligger långt fram i min läslista, tänker inte missa denna. Tack för smakbit och trevlig söndag

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Den här har jag tänkt läsa.

    SvaraRadera
  7. Det var ju en stark rekommendation på den.

    SvaraRadera
  8. Gillar det jag läst av honom och vill gärna läsa den här också.

    SvaraRadera
  9. tack för smakbiten! Jag brukar gilla Jonas Karlssons böcker.

    SvaraRadera
  10. Tyckte väldigt mycket om den här! ;)

    SvaraRadera
  11. står i bibliotekskön. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Den där boken är jag nyfiken på.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!