torsdag 30 mars 2023

Läser du faktaböcker?

Dags för Helgfrågan v. 13 i Mias bokhörna. Denna gång med frågan:


"Läser du faktaböcker? Om ja i så fall om vad?"


O ja, visst gör jag det! Finns så mycket man vill veta mer om. Vad sägs om den här av Dick Harrison om Josef Stalin:


Finns bastantare böcker om denna vidriga diktator, men har inte orkat med någon sådan tegelsten, denna var istället mer lagom i min smak med sina nätta 155 sidor, korta kapitel och luftiga text, så den ska nog gå att läsa. Gillar Historiska Medias bokserie Världens dramatiska historia.


6 kommentarer:

  1. Historiska böcker hör också till de fackböcker jag gillar mest!

    SvaraRadera
  2. lite osäker vad jag tycker om Dick Harrison...

    SvaraRadera
  3. Dick Harrison har skrivit en hel serie om kända personer för Historiska media. har just lyssnat på när han föreläste om sin bok om Jesus. han har också skrivit om Kleopatra och då valde han att ha Elizabeth Taylor på omslaget. det var han väldigt nöjd med. DH är en mycket skicklig och kunnig föreläsare. rolig är han också

    SvaraRadera
  4. Historiska media har många bra böcker, där finns en hel del faktaböcker.

    SvaraRadera
  5. Faktaböcker om historiska personer är intressanta.

    SvaraRadera
  6. Det låter som en bokserie jag skulle tycka om.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!