lördag 13 februari 2021

Skyline


 

"I dimman bort mot havet skymtar ljusen från det resliga tornet, från Malmös Manhattan och de vaga siluetterna av fabrikerna, cisternerna och skorstenens höga röda öga."


Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord "Veckans mening". Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp och tänka till (humoristisk, allvarlig eller vadsomhelst).

Texten ovan hämtas från Nattdjur av Mats Runvall, först ut i Föreningen Arbetarskrivares senaste antologi Världen vi lämnar. En mer utförlig bokbeskrivning finns här.


En del om Föreningen Arbetarskrivare på bokens bakersta flik:


Tycker jag verkar som föreningsverksamhet när den är som allra bäst!❤



Fler meningar går att finna här



5 kommentarer:

  1. Det var en fin miljöbeskrivning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte det. Även om jag nu aldrig varit i Malmö har jag fått Malmö beskrivet för mig rätt många gånger genom böckerna. Så det känns nästan som man varit där ändå. :)

      Radera
  2. Varför fick jag en bild av Saurons torn i Sagan om ringen på hjärnan när jag läste meningen? ;D En bra mening!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, kul, fick precis samma association i huvudet när jag läste meningen. :D

      Radera
  3. Malmö i ett nötskal eller?

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!