lördag 10 oktober 2020

Svensk zombieskräck med rå köttfärs och amerikansk middagsbjudning utan hembakt surdegsbröd


 

"Ingen kunde anklaga henne för att vara söt och feminin: med gaffeln i handen, whiskyn i den andra, med köttsaften rinnande längs hakan slukade hon ett halvt kilo rått malt kött."


Katarina Blohm, regionråd för miljöpartiet med ansvar för folkhälsan, tycks praktisera sin egen osunda variant av trendkosten raw food i KG Johanssons De kallar oss zombier.

Hade egentligen noterat en annan lämplig Veckans mening-mening (konstigt, ibland vimlar det av sådana helt plötsligt) i en helt annan bok, tidigare i veckan. Boken lästes dock ut snabbare än tänkt. Men vet ni vad, jag tror jag tar den ändå. Meningen alltså. En extra bonusmening sådär. Kommer från Supermakten : vad varje svensk bör veta om USA av Sanna Torén Björling, Frida Stranne. Sidan 200 (under rubrik; "En middag hos vänner är inte tänkt för Instagram"):

"Ingen imponeras av intellektuella män som matar sin egen surdeg som vore den ett sällskapsdjur."

Ingen kunde anklaga och ingen imponeras. Neutralt.



Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord "Veckans mening". Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp och tänka till (humoristisk, allvarlig eller vadsomhelst).



Deltagande meningar kan du denna gång finna här



2 kommentarer:

  1. Bra meningar du hittat! Jag hamnade också i USA. http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2020/10/veckans-mening-om-det-stora-landet-i.html

    SvaraRadera
  2. Det är väl såna där hipsters antar jag. Jag har funderat på att åka till Söder i Stockholm och lägga en surdegslimpa på en bänk för att se om jag kan locka fram en. De lär ha stora skägg. Finns det en feminin variant av dem? Hur ser hipsterhonorna ut?

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!