fredag 30 oktober 2020

Oktoberdimma och eftermiddagssol


Morgonpromenad genom oktoberdimman + biblioteksböcker (idag från ett bibliotek med avstängda ytor, fast Hc och Hce var inte avstängt).








Georges Simenon, produktiv belgisk författare, som jag tidigare skrivit om i Bokhyllan här.







En rovfågel dök upp som ur en annan dimension och seglade fram ovanför oss, för att lika plötsligt försvinna uppslukad av dimman. Osökt gick tanken till

The Mist av Stephen King

Den var ju bra! Såsom jag minns i varje fall. Kanske dags för en omläsning?


Filmen (2007) har jag bestämt inte sett.





Kings The Mist skall tydligen även ha blivit tv-serie (2017?).


"What if the world you know disappeared before your eyes"




Och ja, morgonens täta dimma ersattes senare av klar himmel och strålande eftermiddagssol.




4 kommentarer:

  1. Jag älskar dimma! :D Vi har också haft dimmigt hela dagen och det var helt magiskt, var tvungen att gå en långpromenad. Själv älskar jag bilder så du får ha med hur många du vill. ;) Och det var väldigt vackra bilder du tog. Hoppas du får en helg!

    SvaraRadera
  2. underbara bilder. har inget emot dimma om den inte dryper våt. ovanligt gul höst, kan jag tycka.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!