måndag 13 maj 2024

Tor, Tingeling och Tarzan


Bokbloggen 
Mias bokhörna har en måndagsutmaning som kallas Boktriss. För varje vecka avancerar vi framåt i alfabetet, och detta är vår uppgift för veckans aktuella bokstav: 1. Manlig karaktär, 2. Kvinnlig karaktär, 3. Djur, barn eller karaktär i tecknad serie.


Bokstaven är T:





1. Tor i Freja - Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrandt.



2. Tinker Bell (eller på svenska: Tingeling) i Peter Pan av J.M. Barrie.



3. Karaktären Tarzan har gestaltats i många olika format, fast serieformatet är förstås en av dessa.


via GIPHY


Tjingeling!




3 kommentarer:

  1. hur kunde jag glömma Tarzan??? Tingeling har jag för mig att Susan Hampshires lilla hund hette i Forsytesagan som gick i TV för många år sedan. Eric Porter spelade Susan Hampshires far Soames. jag kan ha fel

    SvaraRadera
  2. När jag var liten hade Nya Wermlands-Tidningen varannan dag Tarzan som serie och varannan dag Dragos (Fantomen).

    SvaraRadera
  3. Tinker bell tänkte jag inte alls på

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!