torsdag 16 maj 2024

Tips för småtroll

 

Dags för Helgfrågan i Mias bokhörna. Denna gång med frågan:

"Kan ni tipsa om några bra barnböcker."

Nu är jag sannerligen ingen expert på ämnet för sådant som kan vara modernt i vår nuvarande tid. Men blev ju omåttligt förtjust i första Harry Potter-boken. Oceanus väktare av Mattias Lönnebo är också något som kommer för mig, liksom Helena Söderbloms böcker: När världen slocknar och När fjället tystnar. Vidare böcker av Roald Dahl och såklart Alice i Underlandet av Lewis Carroll. Böckerna jag nämner befinner sig nog i ålderskategorin 9-12.


4 kommentarer:

  1. mycket troll när jag var liten, nu är trollen annorlunda

    SvaraRadera
  2. Alice i Underlandet och Roald Dahl är klassiker tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig gillat Alice i underlandet ... men Roald Dahl har bjudit på kul läsning!

    SvaraRadera
  4. Harry Potter är superbra måste läsa den igen,

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!