lördag 19 augusti 2023

Prestation



"Vakten, som med huvudet direkt monterat på axlarna verkade sakna nacke, nickade bort mot garderoberna där hon lämnat in ryggsäcken och ytterkläderna."


En vakt som kan nicka utan nacke funnen i Ishjärta av Lars Wilderäng. Alltid när solrosen blommar tycks jag läsa en bok av Wilderäng. Det här är tredje spionthrillern om Hanna Hjerta och Särskilda omständigheter. Mycket spännande och lättkonsumerat förstår ni.


Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord Veckans mening. Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp. Meningen kan vara humoristisk, tänkvärd, träffsäker eller vadsomhelst.


3 kommentarer:

  1. jag har just köpt Drönarhjärta av Lars Wilderäng. och jag läser hans blogg då och då. han tycks ha bra koll på kriget i Ukraina. fin bild du fått till

    SvaraRadera
  2. Har aldrig läst Wilderäng, det borde jag kanske?

    SvaraRadera
  3. Ja, där haltade allt bildspråket :))

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!