torsdag 10 augusti 2023

Strosa planlöst och fyll förråden




Helgfrågan i Mias bokhörna ersätts fr.o.m. varje torsdag mellan v. 28-33 av en sommaredition med en återkommande fråga:

"Tipsa om en bok, en film, ett utflyktsmål, en tv-serie, en teater, en maträtt eller något annat skoj."

Skjutningar och sprängningar! Bränder! Kravaller och upplopp! Krig! Putin! Inflation! Islamister och sharialagar! Hetta! Översvämningar! ...

Tar det aldrig slut med elände och bråkstakar?





Mitt bästa tips i det här läget: Strosa!





Strosa sådär lite planlöst i skogen (gå för all del inte vilse), observera omgivningarna istället för att tänka, ha med en extra påse för svamp och/eller bär.




Väl hemma igen - fyll frys/skafferi inför vintern och ta sen en Swedish fika.





Eftersom det här är en bokblogg är ett boktips också på sin plats. Nytt från Historiska Media:


Ungernrevolten, Artur Szulc

En rubrik i boken som även funkar som uppmaning i nutid:



4 kommentarer:

  1. Härligt att fynda i skogen, jag har några ungerska vänner, en åkte tillbaka som vuxen efter utbildning och gifte sig med en ungersk kvinna.

    SvaraRadera
  2. Bra tips, inte minst om man råkar hitta lite gula kantareller ... Jag kommer sällan ut i skogen, tycker inte om att gå ensam och det är ont om sällskap.

    SvaraRadera
  3. Ryssar åk hem, det låter mycket bra. Svampplockning har jag försökt jag kammade noll.

    SvaraRadera
  4. du har så rätt. en borde gå ut i skogen. de där båda svamparna känner jag igen i alla fall

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!