söndag 10 september 2023

SVT:s politiska aktivister

Varför pratas/skrivs det inte mycket mer om SVT:s rödgrönt politiska aktivister, vänstervinklingen, den socialdemokratiska beskyddarmentaliteten bland de SVT-journalisterna? Antagligen för att man där smidigt undviker vissa perspektiv/ämnen eller smyger in sådant man vill förstärka eller försvaga på små försåtliga sätt som inte är avsedda att uppmärksammas, men som ändå påverkar publiken och opinionen. Klurigt, och sådant som för de flesta inte alls detekteras. Något som borde vara intressant att uppmärksamma för de journalister som inte är rödgröna aktivister själva och som gillar att granska medieutbudet kritiskt, om de nu finns längre, eller om dessa utsatts för framgångsrik deplattformering.
Men vad vet jag, när jag befinner mig här på internet är jag bara en enkel bokbloggare som skriver om böcker, reagerar på snedvridningar i samhället och förundras över världens alla märkligheter. Man kanske kan säga att det är mitt sätt att utnyttja yttrandefriheten?

Man undrar varför vissa problem får synas jättemycket, och att andra problem mörkas så gott som totalt, t.ex. problem som uppstått p.g.a. socialdemokratisk påverkan, inte minst utförsäkringarna av sjukskrivna - en praktskandal enligt mig. Trodde f.ö. aldrig i mitt liv jag kunde förakta en svensk politiker så mycket som jag föraktar Annika Strandhäll, som ostraffad (blev ju t.o.m. återigen minister under regering Andersson) fick förstöra livet för så många människor som fortfarande inte fått upprättelse.



Och vad gäller alla felaktigt utförsäkrade sjukskrivna under socialdemokratiskt styre undrar man ju hur den förrförra utförsäkrings-ministern Annika Strandhäll kan sova på nätterna under klacken från Socialdemokraterna och Magdalena Andersson. Är det mysigt? För vem gjorde hon detta?

Samtidigt läser man numera om hur grovt kriminella och fullt friska/-oskadade, utan någon som helst nedsatt arbetsförmåga, erhåller ersättning från Försäkringskassan, folk som inte ens arbetat. Hur är det möjligt? Är FK infiltrerat av kriminella, viker de för hot och utpressning från kriminella, handlar det hela om vänskapskorruption inom myndigheten? Så många frågor. Och inga svar. Var är de granskande journalisterna? Varför får inte FK granskas av externa granskare, bara intern granskning? Varför har det blivit en journalistisk no-go zon att uppmärksamma de felaktigt utförsäkrade sjuka och funktionsnedsatta? Hur kan det vara tillåtet att fullt friska kriminella fritt dränerar systemen och konstigt nog tycks ha ersättningarna som någon slags basinkomst? Vad är det man vill dölja? Det hela är så vansinnigt skumt!


Så länge public service finansiering (sedan 2019) är såsom den är, så borde väl rimligtvis fler begära att denna inte är politiskt färgad? Men som sagt: Vad vet jag. Överlåter frågan till experterna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!