söndag 1 januari 2023

En smakebit på søndag: En saga



"Det var inte en ensam måne där uppe utan två, där den ena jagade den andra, och det fick mig att undra precis var jag befann mig. Jag hade läst tillräckligt mycket science fiction för att känna till tanken på parallella världar och hypotesen om mutipla universa, men jag hade en känsla av att när jag passerade den där platsen i den underjordiska korridoren där min kropp och mitt medvetande tycktes skiljas åt kunde jag mycket väl ha stigit in i ett fullständigt annat existensplan. Möjligheten att jag befann mig på en planet i en galax långt, långt borta verkade ju rimlig på grund av de två månarna, men de som fanns här var inte främmande livsformer utan människor."

Sid. 380; En saga av Stephen King

 

Genom den norska bokbloggen Betraktninger ~ tanker om bøker kan vi även denna söndag bjuda på och ta del av smakbitar ur böckerna vi läser eller har läst. Med detta utbyte kan vi ge och få bra boktips.

En smakebit på søndag 1/1


11 kommentarer:

  1. Den har jag oläst, än så länge. Men läst kommer den så klart att bli 🙂

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten. Den kändes inte som King, men å andra sidan var det länge sedan jag läste något av honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt mycket King, på alla möjliga sätt (och jag har genom åren läst mig igenom en hel del King-böcker). Så suveränt bra! ❤

      Radera
  3. Den är jag väldigt nyfiken på

    SvaraRadera
  4. någon gång ska jag väl läsa King, god fortsättning

    SvaraRadera
  5. Ja just det King, det är ett tag sen jag läste något av honom, tack för påminnelsen och smakbiten! ;)

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Den vill jag nog läsa.

    SvaraRadera
  7. Den här har jag lite planer på att läsa.

    SvaraRadera
  8. Oj, jag skulle kanske bli schizofren om jag läste den! Gillar King men det var ett tag sedan. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  9. Länge sedan jag läste King, det här verkar udda och bra. Tack för smakbiten och god fortsättning.

    SvaraRadera
  10. brukar inte läsa King, men just den här blir jag lite intresserad av. kanske för att den heter Saga. tack för smakebiten och god fortsättning!

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!