tisdag 18 juli 2023

Dokumentärserie: Ukraina – krigets första år



En mycket sevärd ny dokumentärserie: Ukraina – krigets första år (2023). Föraktet och hatet man känner för Putins Ryssland är avgrundsdjupt. Nog för att det finns många problem i Sverige nu, vissa problem som det inte ens pratas och skrivs om i tv/tidningar, men precis ingenting annat spelar någon som helst roll om det ställs mot hotet från Ryssland.

Denna ukrainsk-tyska dokumentär i sex delar handlar om livet i Ukraina och människornas kamp för framtiden.

1. De första tio dagarna (44 min.)

2. Zelenskyj (44 min.)

3. Kvinnor i krig (43 min.)

4. Belägringen av Mariupol (44 min.)

5. De frivilliga (44 min.)

6. Ryssarna (44 min.)


Stand with Ukraine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!