tisdag 11 januari 2022

Tisdagstrio: Överst på läslistan

Ugglan & Boken presenterar årets första tisdagstrio med temat:


"Överst i min läshög/på min läslista"

 

Denna finns bl.a. att hämta för ett lån:


Johan Westerholm

Om islamismen (handlar inte om islam, alla muslimer är inte islamister) och hur "Muslimska Brödraskapet" verkar i Sverige, genom att skapa enklaver i samhället och särlagstiftning. Något som tyvärr nog är alltmer värt att bli medveten om. Fast det skrämmer. För det gör det ju.


Denna lär snart komma med posten:


K.G. Johansson

En ny väckelserörelse växer sig snabbt stark och blir en dominerande politisk kraft i landet, med början bland artister och skådespelare.
(Science fiction, alternativhistoria)


Och den här som jag väntar på borde väl också snart hamna i min postlåda?:


E.P. Uggla

Första delen i en YA-dystopi om världen efter en dödlig pandemi.


Fler läslistors toppskikt hittas här



13 kommentarer:

  1. Jag väntar också på Felet med Eden 🙂

    SvaraRadera
  2. Den sista verkar intressant :)

    SvaraRadera
  3. sekter har jag sett i svt, bra dokumentärer.

    SvaraRadera
  4. Jag som just nu vill ha lättläst beundrar din ambitionsnivå.

    SvaraRadera
  5. Boken om islamismen verkar intressant. Skulle gärna vilja veta mer.

    SvaraRadera
  6. Felet med Eden verkar spännande. Att läsa om Islamismen orkar jag inte riktigt, även om det säkert är intressant!

    SvaraRadera
  7. Intressanta boktips.

    SvaraRadera
  8. Det är förfärligt hur islamismen breder ut sig.

    SvaraRadera
  9. Det var tre böcker jag inte kände till sen tidigare.

    SvaraRadera
  10. Westerholm låter intressant. KG Johanssons namn känner jag igen. Fallet med Eden känner jag inte igen

    SvaraRadera
  11. Den sista verkar intressant har velat läsa böcker av den författaren

    SvaraRadera
  12. Tack för boktipsen!

    SvaraRadera
  13. Kul med lite svensk fantasy och scifi! Jag har aldrig läst K.G. Johansson och där tror jag faktiskt att jag missat något riktigt bra.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!