torsdag 15 februari 2024

Roliga böcker



Dags för Helgfrågan i Mias bokhörna. Denna gång med frågan:


"Har du tips på en rolig bok?"


David Nessle skriver och skapar roliga böcker. Serien om Herr Nyman eller Muralgranskaren. Utan trosbekännelser i Wittenberg (Muralgranskaren nr 4) skrattade jag allra senast åt.


Anders Tempelmans Vi gör ingen stor sak av det här - samlade absurda betraktelser tyckte jag var kul. 



Leclérs humor med Villfarelser har jag även skrattat åt, så en sån bok i hyllan skulle jag inte säga nej till.






Den sakkunnige av Carl Berg vill jag dessutom slå ett slag för. Smålustig på ett farligt sätt sådär, lite parodi på undangömda skeenden i vår nationella historia.




Bo Balderson ska jag inte ta upp igen, det är nog för omodernt och mossigt i nutid. Fast... jag är nog lite omodern och mossig överlag, tror jag. Det här med "woke" fattar jag t.ex. inte alls.




Kanske behöver jag läsa denna? Satir ska det visst vara hursomhelst:




5 kommentarer:

  1. ser inte direkt roliga ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste de se roliga ut också? Vilka krav! :D

      Radera
  2. Muralmålaren har du nog tipsat om tidigare för honom känner jag igen. men de övriga är okända storheter

    SvaraRadera
  3. Det är inget bekant över böckerna det får jag kolla in.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!