tisdag 7 mars 2023

Tisdagstrio i Östersjöregionen



Häng med på Tisdagstrion arrangerad av bloggen Ugglan & Boken. Den här veckan är uppgiften att tipsa om tre böcker för temat "Runt Östersjön". Temat får vi tolka på valfritt sätt, lämna sen en länk till ditt inlägg här och surfa runt bland alla utmärkta boktips!

Mycket internationellt fokus på Baltic Sea nu. 

Plockar fram tre som kan platsa.



Delvis Estland, delvis Sverige:


Natoagenten
Anders Jallai


Porkala skärgård, Nyland, Finland:


Sommarön
Eva Frantz


Delvis Kaliningrad, delvis Sverige:


Kungshjärta
Lars Wilderäng



Seså Nato, var snäll och släpp in Finland och Sverige nu! Ingen av oss vill ha ryska militära "specialoperationer" i Östersjöregionen!


11 kommentarer:

  1. Helt nya titlar för mig! Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Inte bekant med nån av dina böcker. Håller med vad beträffar Nato!

    SvaraRadera
  3. Första och tredje boken är jag intresserad av.

    SvaraRadera
  4. Eva Frantz har jag på min läslista sen hon var på Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall

    SvaraRadera
  5. Jag har läst någon bok av Lars Wilderäng.

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon av böckerna men det verkar finnas mycket som är aktuellt där.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon i din trio men känner till författarna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Sommarön kanske kunde vara något!

    SvaraRadera
  9. har inte läst någon i din trio men jag känner till alla författarna. brukar ibland läsa lite på Wilderängs blogg

    SvaraRadera
  10. Jag har bara läst Stjärnklart-trilogin av Wilderäng och den fick mig inte direkt att bli sugen på att läsa mer.

    SvaraRadera
  11. Här var det tre för mig helt nya tips, så tack för det!

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!