tisdag 19 april 2022

Tisdagstrion: Tre


Tisdagstrion ska handla om tre (fri tolkning).



Tre färger på omslaget:

Islamismen i Sverige - Muslimska Brödraskapet av Johan Westerholm. Om islamismen och hur Muslimska Brödraskapet verkar i Sverige, genom att skapa enklaver i samhället och genom särlagstiftning.



Tre böcker i serien:

MaddAddam-trilogin: Oryx och CrakeSyndaflodens år och MaddAddam. Av Margaret Atwood såklart. Mycket läsvärd trilogi.




Tre i titeln:

Den trettonde bomben av Mats Svensson. Spännande technothriller med uppföljaren De tolv majestäterna. Snart (juni) kommer tredje delen Det elfte budet i serien om Alina och Omar - klart jag kommer att läsa även den!


15 kommentarer:

  1. Atwoods serie känner jag mig sugen på att läsa.

    SvaraRadera
  2. Atwoods serie gillar jag.

    SvaraRadera
  3. Islamismen är ett stort hot mot vår demokrati. Se bara på de senaste dagarnas upplopp bara för att någon har bränt Koranen. Islam och demokrati är oförenliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att islamISM och demokrati går lika dåligt ihop som nazism och demokrati. Men därifrån till att islam i allmänhet skulle vara problematiskt per se köper jag inte, det är alldeles för förenklat. Däremot finns en himla massa idioter som använder den här polariseringen för egna syften, som de kriminella gängen som eldat på upploppen nu på sistone.

      Radera
    2. Läs gärna: https://www.axess.se/artiklar/en-svensk-intifada/

      Radera
  4. Atwoods trilogi har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen. Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  6. fantasifull tolkning av uppgiften! har läst Oryx och Crake men ingen av de andra. gillar ju Atwood så jag borde fortsätta med serien

    SvaraRadera
  7. Rolig och kreativ tolkning av temat.Atwoodtrilogin är jag intresserad av. Den första har jag nog läst, men minns så lite av den tyvärr.

    SvaraRadera
  8. Atwoods serie vill jag läsa.

    SvaraRadera
  9. MaddAddam-trilogin skriver jag upp. Gillar Margret Atwood som författare.

    SvaraRadera
  10. Älskar MaddAddam-serien och Atwood i största allmänhet!

    SvaraRadera
  11. Har bara läst Oryx & Crake. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  12. Jag tipsade ju nyligen om Oryx och Crake, men har inte läst hela trilogin. Det vill jag ju!

    SvaraRadera
  13. Inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!