söndag 8 augusti 2021

En smakebit på søndag: Honungsapan

På söndagarna har vi möjligheten att dela med oss av vad vi läser (eller har läst) genom kortare utdrag ur böckerna som boktips.

Länkar brukar samlas hos bokbloggen Flukten fra virkeligheten eller Betraktninger.

Min smakbit kommer från Honungsapan av André Catry.



Mac: 

"Ett pappersbruk, Mac har nog aldrig varit  på ett sådant förut. Men där nere är alltså Holmens pappersbruk i Hallstavik. Det ser pampigt ut när de flyger in över hamnen och bruket. Bara området för pappersbruket är enormt. Mac hade inte en aning om att det fanns en stor hamn här heller. Nu ser hon en lång farledsränna på kanske en kilometer, som vidgas allt mer för att övergå i Ålands hav långt där borta, efter kanske en mil.
   Närmast hamnen är bredden på farleden runt 60 meter gissar hon. Transportfartyget har hunnit max en kilometer ut."


 


Läs mer om boken här: https://honungsapan.se/

Ruskigt spännande bok!

Och så får ju Norrtälje och Hallstavik vara med på ett hörn av handlingen också.😊



7 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten den ligger i min bokhylla på Storytel

    SvaraRadera
  2. Som du kanske förstår så är jag väldigt nyfiken på den här 😁

    SvaraRadera
  3. Oj, det låter som en fartfylld historia, tack för smakbit

    SvaraRadera
  4. roligt med miljöer en inte känner till. taack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten!Hade inte hört talas om den.

    Pappersbruk brukar inte lukta så gott. Min pappa jobbade på ett sådant och hans kläder luktade inte gott när han kom hem från jobbet.
    Jag bor granne med ett annat pappersbruk nu. Ibland går det inte att ha fönstret öppet..

    SvaraRadera
  6. Häftigt omslag. Verkar hända en hel del, förstås roligt med kända miljöer. :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Den boken kände jag inte till. Pappersbruk har vi väldigt gott om här där jag bor :-)

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!