måndag 17 november 2025

Väljer Strandhäll svensk lag eller sharia för flickor i Sverige?



Läs!: Strandhäll måste välja - svensk lag eller sharia


Den 19 oktober lade Annika Strandhäll - ordförande för S-kvinnor (ett "kvinnoförbund") och tidigare socialdemokratisk minister (bl.a. Utförsäkringsminister) - ut ett inlägg på Facebook där hon tyckte burka var att jämföra med bikini. Hon tog strid för kvinnors användande av burka och niqab i Sverige, jämförde burka med bikini. Kvinnorna i hennes föreställningsvärld bestämde själva om de ville ha det ena eller det andra. Har de s.k. "kvinnoförbunden" blivit en inkörsport för sharia i Sverige? Var är de s.k. "feministerna" inom S-partiet, finns de ens? Befinner de sig under burka, kikar kuvade ut på världen genom en glipa eller litet glesväv i tyget för båda eller bara ett öga (jo, sådant förekommer)?

Kvinnor tvingas inte att använda bikini, däremot tvingas kvinnor över hela världen att använda hijab, niqab eller burka för att undvika bestraffning. Det är inte frihet. Bikiniförbud och restriktioner för burka/niqab är inte jämförbart... hur kan någon tänkande människa göra en sådan jämförelse (såvida människan inte gör det i syfte att vilja införa sharia)?

Caroline Thelning: "Bikini nämns inte i någon lag, svensk lag reglerar inte kvinnors klädsel överhuvudtaget. Burkan däremot är en tolkning av sharialagarna, där kvinnans klädsel är juridiskt reglerad."



fredag 14 november 2025

Repliker om tvångsblandning

Replik av Andreas Birgersson (SD):

"Jag tänkte bara fråga om det här med tvångsblandningen. Ert eget partiprogram säger ju emot det du säger och även kommunerna, de socialdemokratiskt styrda kommunerna, det de gör i bostadspolitiken går ju också emot det du säger kring det här med tvång, där man till min egen kommun i Södertälje bygger ihop utanförskapsområden med villaområden. Man bygger flerbostadshus mitt i villaområden. Man bygger femvåningshus på landsbygden och liknande. Det är liksom lite märkligt det här vad man påstår i debatten och samtidigt som verkligheten är annorlunda. Så vad säger du om det?"

Svarsreplik (se vid 12:38 i videon ovan) av Emilia Wikström (S):

"Ja, vi vill bygga mer blandade bostadsområden. Det är helt korrekt. Men det är ju inga människor som kommer att tvingas bo där. Vill du flytta därifrån för att du får nya grannar så är du välkommen att göra det. Det är absolut inget tvång. Så att nej, vi vill bygga mer blandade bostadsområden där människor får mötas för att förbättra integrationen. Så enkelt är det." 

Avslutande replik Andreas Birgersson (SD):

"Tack för svaret. Men det blir fortfarande så att om man i ett existerande villaområde till exempel bygger in flerbostadshus mitt i området så är det ju tvång för de som redan bor där. De har liksom inget val att inte ha det. Så det är ju självklart att det är tvång. Tack."

Avslutande svarsreplik (se vid 13:19 i videon ovan) Emilia Wikström (S):

"Ja, alltså, vill de inte bo där så är de välkomna att flytta. Det är inget tvång att flytta, men de kan göra det av egen fri vilja. Inga konstigheter."


Jo, det är faktiskt konstigt! Och inte alls "enkelt". Varför inte bara erkänna att det enklaste vad gäller svårintegrerade var att de fick möjlighet att komma tillbaka till sina hemländer där de åter kan göra sig förstådda på sitt egna språk och där de känner sig hemma med kultur och religion, vilket de inte gör här (och rimligtvis borde inte vi i Sverige behöva anpassa vårt sätt att leva till alla andras kulturer och religioner?). Folk som bor på svenska landsbygden vill kunna bo kvar och slippa allt detta "mångkulturella" som politikerna vill tvinga oss att bli anpassade till. För nog sjutton är det tvång! Och förresten, hur har Socialdemokraterna tänkt sig att landsbygdens polisresurser skall räcka till när kriminella klaner flyttar från storstadens förorter ut på landsbygden? Är verkligen detta något Polismyndigheten känner sig beredd att hantera?


lördag 1 november 2025

Norrtälje kommun är en av de 23 anarkistiska kommuner som vägrar återvandring

Kommuner som vägrar återvandring bör alltså inte få statsbidrag. Helt rätt! Men vilka är kommunerna som vägrar återvandring?


Fem kommuner återupprepar sig på listan ovan (som cirkulerar på sociala medier) från 16 av de kommuner som nekar återvandring, inte kan de stava heller ("Vi ar alla Jokkmokk"). Det som t.ex. hände Luna, Elsa, Meya och många flera, var det verkligen "Mänskligt" tycker ni, skapade det "Sammanhållning", var det "Solidaritet"? Symbolen de använder tyder helt klart på att kommunerna som nekar återvandring har koppling till den i USA terrorklassade vänsterextrema och våldsbejakande rörelsen Antifa (stilistiskt identisk):


Än så länge (i skrivande stund) vill dessa kommuner inte ha frivillig återvandring av svårintegrerade migranter från totalt annorlunda (ofta patriarkalt islamska) kulturer:

Jokkmokk
Gällivare
Östersund
Berg
Bräcke
Strömsund
Arjeplog
Arvidsjaur
Boden
Kalix
Kiruna
Luleå
Pajala
Överkalix
Finspång
Håbo
Ljusnarsberg
Lund
Malmö
Norrtälje
Uppsala
Växjö
Örebro

Även som Norrtäljebo får man alltså skämmas, och framförallt skrämmas inför det "mångkulturella" (och allt vad det även kommer att innebära på sikt med islamisering o.s.v.). Våra vänstervridna kommunpolitiker vill oss sannerligen inte väl. Socionomen och opinionsbildaren Birgitta Sparf kommer med ett förslag (krönika i Bulletin) till de 30 kommuner (fler har alltså tillkommit) som vägrar frivillig återvandring av de ofta livslångt bidragsberoende svårintegrerade migranterna, många även analfabeter från patriarkala kulturer som är så fullständigt annorlunda. På sätt och vis skulle förslaget innebära att problematiska "nyanlända" kan skickas till dessa kommuner som antas ha viljan att ta emot migranterna med öppna armar av överlyckliga kommunalråd. 

Socialdemokraterna vill att de ska hinna förstöra Sverige (inklusive rösta fram en socialistisk regering) innan de återvänder hem?

Men samtidigt... alla vi andra då? Och om dessutom "tvångsblandningen" blir en realitet efter valet? De rödgröna "överlyckliga kommunalråden" är ju inte kommunernas befolkning i stort. Varför ska precis alla och ett helt land behöva lida för att Socialdemokraterna skall få in röster från deras numera viktigaste väljarbas (klaner, kriminella nätverk, islamister, jihadister, analfabeter och liknande) i kommande val?


Hur Norrtälje kommun gick från att vara högerstyrt efter valet till vänsterstyrt efter TV4:s vänstersponsrade kupp om påhittade "trollfabriker":

2022-10-06: Norrtälje kommun får majoritetsstyre de fyra kommande åren. Moderaterna, Sverigedemokraterna, Liberalerna och Kristdemokraterna har kommit överens efter valet den 11 september. Norrtälje kommun kommer att styras fram till 2026 av M, SD, L och KD som har enats om en riktning för politiken i Norrtälje kommun. Nya styret leds av Bino Drummond (M), Andrea Kronvall (SD), Robert Beronius (L) och Thomas Imeryd (KD).

2024-06-18: Efter vänsterstyrda TV4:s fantasiskapelse om "SD:s trollfabrik" så agerar Liberalerna i Norrtälje som vänsterns nyttiga idiot och meddelar att de hoppar av samarbetet i kommunen.

2024-08-19: Norrtälje kommun får ett nytt politiskt styre. Ett nytt styre bildas där S, C, MP och L ingår.


2024-09-23: Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Centerpartiet och Liberalerna, med Vänsterpartiets stöd, styr nu kommunen med 31 av 61 mandat i kommunfullmäktige. Från den 29 september kommer kommunstyrelsen att ledas av Ulrika Falk (S) och Ingrid Landin (MP) blir ordförande i socialnämnden.

2025-10-23: Barn- och utbildningsdirektör Jenny Nordström fick extra lång ledighet och extra lön denna sommar. Kommunstyrelsens ordförande Ulrika Falk (S) viftar bort det som att långledigheten bara var ett missförstånd. https://youtube.com/shorts/DgJYrGBSoA4?si=Y3NB54RGsILV17On)


Sett till kommentarer i sociala medier tycks kommuninnevånarna synnerligen belåtna med den numera socialdemokratiskt styrda kommunens politiska utveckling samt ovanstående om att Norrtälje blir en av de anarkistiska kommuner som vägrar frivillig återvandring av svårintegrerade migranter (personer som ju helt uppenbart numera är Socialdemokraternas nya väljarbas). Kommentarerna tycks bara vara positiva, det står att alla kommentarer som inte är "relevanta" rensas bort. Är detta verkligen demokrati?

Så ska "nätpolisen" säkra vänsterns makt