torsdag 30 maj 2024

Gjorde något stort i valet till Europaparlamentet


Sådär ja, då har man gjort sin medborgerliga plikt genom att ha förtidsröstat i Kommunhuset Ankaret. Väldigt lugnt och trivsamt att förtidsrösta där på morgonen.

Efter att ha arbetat mig igenom ett antal valkompasser kokades det ner till tre alternativ: Medborgerlig samling, Sverigedemokraterna eller Kristdemokraterna. Dessa partier stod för sådant som mest överensstämde med mina egna åsikter.

Gissa vilket det blev?

Underdånigt lydig gjorde jag som maktpartiets Magdalena Andersson sa till mig från valaffischerna vid infarten till Norrtälje stad: "Gör något stort". Gjorde verkligen något som jag aldrig gjort tidigare, röstade på SD för första gången i mitt liv. Det var riktigt stort, tycker jag.

Överblivna röstsedlar får bli tidsanpassade bokmärken till böckerna.💖


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!