lördag 18 september 2021

Veckans mening: Millionaire Fair i Moskva 2007

 

"Trump tycks ha bidragit till det extravaganta glittret på festivalen, där allt från lustjakter och diamantklädda mobiltelefoner till hela öar bjöds ut till försäljning, när han marknadsförde sin ”24K Super Premium Vodka” som bar Trumpmärket och såldes i en flaska utsmyckad med 24 karat guld."


Meningen läser jag i kapitlet "Nätverket och Donald Trump" i Putins krets - Maktkampen om det moderna Ryssland av Catherine Belton. Moscow Millionaire Fair är tydligen en årlig utställning för rika ryssar. Trump var såklart inbjuden till festivalen 2007 och tycks då alltså ha bidragit.

Ryssland håller parlamentsval nu. Ett "demokratiskt" val där oppositionen tycks vara förbjuden att kandidera. Det där kan vara lite svårt att få ihop. Putin kan komma att styra Ryssland tills han är 83 år (https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nar-putin-ville-sluta-aldrig-i-livet).


Varje lördag presenterar bloggen Mina skrivna ord "Veckans mening". Avsikten är att lyfta fram en mening som fått oss att stanna upp och tänka till (humoristisk, allvarlig eller vadsomhelst).


Fler meningar finns här



3 kommentarer:

  1. En dekadent livsstil.

    SvaraRadera
  2. Dagens rysstopp är inte mycket roligare än gamla tiders. Är den rent av ännu värre?

    SvaraRadera
  3. Käre värld! Jag har svårt att tro att jag någonsin skulle längta efter en diamantprydd telefon, ens om jag var god för en miljard.

    SvaraRadera

Kommentarsspam undanbedes (raderas alltid). Försök hålla en vänlig, saklig och god ton i kommentarsfältet. Tack!